Thursday, January 25, 2007

Hvordan bekjenne sine synder?

Jeg må bare si det. Jeg har blitt bileier.

  • Miljøverneren Frøydis, som venta lenge med å få førerkort, og da det først var anskaffet, ikke akkurat ble flittig brukt
  • Miljøverneren Frøydis som prøver så godt hun kan å få andre politikere til å forstå at bygging av dobbeltspora jernbane mellom Oslo og Hamar er mye viktigere for miljøet, klimaet og også Hamars innbyggere enn firefelts E6
  • Miljøverneren Frøydis som har som mål å få sammenhengende sykkelveinett i Hamar; slik at det er enkelt å sykle til jobb og fritidsaktiviteter og heller la bilen stå – endelig kan jeg la bilen stå.


Jeg har nemlig blitt bileier. Og jeg må bekjenne min "synd", som kamerat Hvidsten så godt formulerte det på gruppemøte i Hamar SV forrige mandag.

Nå gjelder det bare å stå på enda mer for å få gjennomslag for et godt og sammenhengende sykkelveinett; og dobbeltspora jernbane, slik at ikke jeg og skal bli avhengig av bil slik som alt for mange andre.

1 comment:

Anna said...

Du er tilgitt, det var en Citroen:)