Tuesday, April 10, 2007

SV får til likestilling!

Hedmark SV har klart å få til likestilling på sine kommunevalglister!

Ingenting er bedre enn det akkurat nå. Av 21 valglister som ble levert før påske, er hele 10 av listetoppene kvinner. 11 er menn.

Hedmark SV har dermed klart å få likestilling på listetoppene - noe jeg midt i mars ikke trodde skulle slå til. I allefall turte jeg ikke å være sikker i kronikken min i Østlendingen 20. mars. Kronikken kan leses her

Jeg må si jeg jeg er litt stolt av mine medsøstre! Takk for at dere stiller opp som listetopper!

Kanskje kan jeg få lov til å gå med drømmeparola mi en dag?

Dessverre ser det ut til at SV er det eneste partiet som har fått til likestilling blant listetopper i Hedmark, så jeg må nok vente noen år likevel.

3 comments:

Anonymous said...

Ja, dette er solid.
Jeg vet ikke situasjonen i Oppland, - bare at vi sammen med AP har det eldste trekløveret på fylkestingslista. Av en eller annen grunn - kan det ha noe med aldre å gjøre?

Hilsen
Aksel

Frøydis said...

Så lenge du er ung til sinns, er det vel ikke så farlig med den alderen?

Anonymous said...

Supert og godt jobba! Vi må nok stå på hardt for at du skal få oppleve å gå med drømmeparola di:) Det blir flott når den dagen kommer.
Vi gir oss aldri!
Gro